Terug
Gepubliceerd op 13/11/2024

Besluit  College van burgemeester en Schepenen

di 12/11/2024 - 09:00

Tijdelijke politieverordening: Sinterklaasveldloop 2024

Aanwezig: Liesbeth Van der Auwera, Burgemeester
Mario Knippenberg, Rudi Cober, Michel Theunissen, Jo Vandersteegen, Schepenen
Katja Verheyen, Voorzitter BCSD
Stefan Goclon, Algemeen directeur
Regelgeving

Het college van burgemeester en schepenen:

 

Gelet op de nog geldende bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet;

 

Gelet op de Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van de bestuurshandelingen;

 

Gelet op het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017;

 

Gelet op het Bestuursdecreet van 07 december 2018;

 

Gelet op de Wet van 16 maart 1976 betreffende de politie over het wegverkeer;

 

Gelet op het Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;

 

Gelet op het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;

 

Gelet op  het Ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;

 

Gelet op de aanvraag van Erwin Noels  met betrekking tot de organisatie van Sinterklaasveldloop 2024 op 01/12/2024.                         

    

Gelet op de adviezen van:

- De technische dienst;

- De dienst mobiliteit;

- Het evenementenloket.

Overwegende

Overwegende dat de veiligheid van wegenwerkers, passanten en voertuigen moet gegarandeerd worden, maar de hinder tot een minimum moet beperkt worden;

 

Overwegende dat de nodige signalisatie wordt aangebracht zoals op de goedgekeurde signalisatieplannen of omschrijving werd aangegeven.

Besluit

Art. 1: Op 01/12/2024, van 09u00 t.e.m. 19u00, zullen volgende verkeersmaatregelen van kracht zijn in functie van Sinterklaasveldloop 2024:

 

Er geldt een verbod op alle verkeer in de Watertorenstraat, van huisnummer 35 richting huisnummer 16 (Huisartsen Boneput);

 

Er geldt éénrichtingsverkeer in de Watertorenstraat, van huisnummer 35 tot aan de N730 Gruitroderkiezel;

 

Er geldt een verbod op stilstaan en parkeren in de:

  • Watertorenstraat;
  • Boneputstraat, t.h.v. WZC Boneput.

 

Art. 2: Signalisatie dient door de aanvrager zelf voorzien te worden. De vergunninghouder staat in voor het plaatsen, onderhouden en opruimen ervan.   

  • Verantwoordelijke signalisatie: Erwin Noels  - noels.erwin@skynet.be - 0495 88 75 31


Art. 3: Uitwerking signalisatie: 

 

Verkeersbord C3:

  • Watertorenstraat t.h.v. huisnummer 35.
 
Verkeersbord C1:
  • Watertorenstraat x N730 Gruitroderkiezel.
 
Verkeersbord F19:
  • Watertorenstraat t.h.v. huisnummer 35.
 

Verkeersbord E3:

  • Watertorenstraat;
  • Boneputstraat, t.h.v. WZC Boneput.
 

Art. 4: De aanvrager zal tijdig contact opnemen met de betreffende maatschappijen en besturen van openbaar vervoer, schoolbusvervoer en fietsroutenetwerk.

 

Art. 5: De aanvrager zal tijdig de bewoners en handelaars SCHRIFTELIJK verwittigen van de voorziene hinder!

 

Art. 6: De overtreders op de verbods- en gebodsbepalingen bevolen door de krachtens onderhavige verordening geplaatste tekens zullen vervolgd en gestraft worden overeenkomstig artikel 29 van het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten op de politie van het wegverkeer.

 

 Art. 7: De aanvrager is steeds verantwoordelijk voor de goede orde en netheid op de locatie en problemen die eventueel kunnen ontstaan aan het materiaal of signalisatie door bijvoorbeeld een stormwind. De aanvrager moet in dergelijke gevallen de nodige voorzorgen nemen. De aanvrager is tevens aansprakelijk voor de schade die de signalisatie kan veroorzaken aan derden zoals weggebruikers.

 

Art. 8: De bepalingen van Deel 2, Titel 7 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, meer bepaald deze inzake de melding en bekendmaking, zijn op dit besluit van toepassing.