Terug
Gepubliceerd op 23/10/2024

Besluit  College van burgemeester en Schepenen

ma 21/10/2024 - 09:00

Tijdelijke politieverordening: aanleg nutsleidingen fietspad Houbornstraat - Rodekruislaan: afsluiting fietsverbinding

Aanwezig: Liesbeth Van der Auwera, Burgemeester
Mario Knippenberg, Rudi Cober, Michel Theunissen, Jo Vandersteegen, Schepenen
Stefan Goclon, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Katja Verheyen, Voorzitter BCSD
Regelgeving

Het college van burgemeester en schepenen:

 

Gelet op de nog geldende bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet;

 

Gelet op de Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van de bestuurshandelingen;

 

Gelet op het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017;

 

Gelet op het Bestuursdecreet van 07 december 2018;

 

Gelet op:

- Het K.B. van 01/12/1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg: de wegcode;

- Het ministerieel besluit van 11/10/1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald: de code van de wegbeheerder;

- De verkeerswet, K.B. 16/03/1968;

 

Gelet op de aanvraag van Everts  met betrekking tot de organisatie van aanleg nutsleidingen fietspad Houbornstraat - Rodekruislaan op 28/10/2024 - 6/11/2024.                         

    

Gelet op de adviezen van:

- De technische dienst;

- De dienst mobiliteit;

- Het evenementenloket;

- Politiezone CARMA;

- Agentschap Wegen & Verkeer.

Overwegende

Overwegende dat de veiligheid van wegenwerkers, passanten en voertuigen moet gegarandeerd worden, maar de hinder tot een minimum moet beperkt worden;

 

Overwegende dat de nodige signalisatie wordt aangebracht zoals op de goedgekeurde signalisatieplannen of omschrijving werd aangegeven.

Besluit

Art. 1: Op 28/10/2024 - 6/11/2024, van 00 - 24, zullen tijdens 4 werkdagen de volgende verkeersmaatregelen van kracht zijn in functie van aanleg nutsleidingen fietspad Houbornstraat - Rodekruislaan:

 afsluiting fietsverbinding

Art. 2: Signalisatie dient door de aanvrager zelf voorzien te worden. De vergunninghouder staat in voor het plaatsen, onderhouden en opruimen ervan.   

  • Verantwoordelijke signalisatie: Everts  - arne.schepers@everts.be - 0475/584422


Art. 3: Uitwerking signalisatie: Zie signalisatieplan 

 

Art. 4: De aanvrager zal tijdig contact opnemen met de betreffende maatschappijen en besturen van openbaar vervoer, schoolbusvervoer en fietsroutenetwerk.

 

Art. 5: De aanvrager zal tijdig de bewoners en handelaars SCHRIFTELIJK verwittigen van de voorziene hinder!

 

Art. 6: De overtreders op de verbods- en gebodsbepalingen bevolen door de krachtens onderhavige verordening geplaatste tekens zullen vervolgd en gestraft worden overeenkomstig artikel 29 van het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten op de politie van het wegverkeer.

 

 Art. 7: De aanvrager is steeds verantwoordelijk voor de goede orde en netheid op de locatie en problemen die eventueel kunnen ontstaan aan het materiaal of signalisatie door bijvoorbeeld een stormwind. De aanvrager moet in dergelijke gevallen de nodige voorzorgen nemen. De aanvrager is tevens aansprakelijk voor de schade die de signalisatie kan veroorzaken aan derden zoals weggebruikers.

 

Art. 8: De bepalingen van Deel 2, Titel 7 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, meer bepaald deze inzake de melding en bekendmaking, zijn op dit besluit van toepassing.